Jak napisać podanie o pracę?

Jak napisać podanie o pracę?

Dopiero zaczynasz swoją karierę zawodową? Firma, w której chcesz pracować, nie prowadzi aktualnie rekrutacji? W takiej sytuacji rozwiązanie jest tylko jedno: przygotowanie podania o pracę. Z naszego artykułu dowiesz się, z czego powinno się ono składać. Sprawdź, w jaki sposób je napisać, aby było atrakcyjne dla pracodawcy. Czy doświadczenie ma w tym przypadku znaczenie?

Kiedy opłaca się napisać podanie o pracę?

Podanie o pracę warto napisać w przypadku, gdy nie masz doświadczenia, a chcesz pokazać motywację jako kandydat do pracy. Sprawdzi się również w przypadku obleganego stanowiska, a przedsiębiorstwo szuka na nie rzadko pracowników. Również polecane jest w sytuacji, gdy odbyłeś staż w danej firmie, a nie szuka ona nowych pracowników i nie prowadzi rekrutacji. Podobnie, gdy chciałbyś pracować w przedsiębiorstwie, które nie przeprowadza obecnie rekrutacji.

Podanie o pracę bez doświadczenia

Dopiero zaczynasz karierę zawodową? Dowiedz się, jak napisać podanie o pracę bez doświadczenia. Nie ma znaczenia, czy jesteś uczniem, maturzystą czy potrzebujesz napisać list motywacyjny – można je napisać w skuteczny i atrakcyjny dla rekrutera sposób. Weź pod uwagę wygląd dokumentu, co wpłynie na wzrost szansy zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

Podczas pisania podania o pracę pokaż, że zależy Ci na konkretnym stanowisku lub chcesz dołączyć do konkretnego przedsiębiorstwa. Nie potrzebujesz rozbudowanego doświadczenia – wystarczy, że opiszesz swoje zalety. Pamiętaj również o:

  • danych osobowych,

  • nagłówkach i formach grzecznościowych,

  • przedstawieniu swojej kandydatury – umiejętności i osiągnięcia,

  • rozwinięciu,

  • zakończeniu.

Możesz także skorzystać z biura pośrednictwa pracy.

Jakie są najważniejsze informacje?

Chcesz się wyróżnić i zostać lepiej zapamiętanym? Dostępny w Internecie wzór podania o pracę powinien zawierać następujące informacje:

  1. datę i miejscowość,

  2. imię i nazwisko – adres i dane kontaktowe,

  3. dane przedsiębiorstwa,

  4. treść z tytułem – „Podanie o pracę”,

  5. podpis,

  6. inne: informacja o załącznikach.

Co powinno zawierać podanie o pracę?

W podaniu o przyjęcie do pracy powinna się przede wszystkim znaleźć informacja, na jakie stanowisko w przedsiębiorstwie chcesz aplikować. Następnie uzasadnij, dlaczego jesteś wymarzonym kandydatem na wybrane stanowisko. Opisz dokładnie swoje:

  • umiejętności,

  • doświadczenie,

  • zainteresowania,

  • osiągnięcia.

Nie rozpisuj się – wszystkie informacje zaprezentujesz w CV. Nie zapomnij o powiadomieniu o dokumentach, jakie dołączasz.

Zakończenie podania o pracę

Zastanawiasz się, jak napisać podanie o pracę? Zadbaj o odpowiednie zakończenie. Najlepiej, aby znalazło się w nim zachęcenie rekrutera do kontaktu i wyrażenie nadziei na spotkanie. Najlepsze będą ogólne stwierdzenia na przykład chęć osobistego spotkania się i opowiedzenia więcej o swoim doświadczeniu. Zakończenie może przypominać to do listu motywacyjnego. W tym celu możesz zaproponować rozwiązanie jakiegoś problemu. Możesz także pokazać, że podzielasz wartości firmy. Nie zapomnij przy tym o wysłaniu w załączniku CV. Jeśli chodzi o samo zakończenie, to najlepsze będą zwroty grzecznościowe typu „Z poważaniem” lub „Z wyrazami szacunku”. Nie zapomnij o podpisie!

Ogólne wskazówki do podania o pracę

Znasz już wzór do podania o pracę. Następnie zadbaj o wygląd CV. Jest to ważne dla pracodawców i rekruterów. Sprawdź również, czy podanie nie zawiera błędów językowych i stylistycznych. Będzie to wpływać na Twój profesjonalizm. W przypadku wysyłania podania i CV e-mailem upewnij się, że zawiera on ciekawy tytuł i treść. Najlepiej wyślij wszystko w formacie PDF, który otwiera się na każdym urządzeniu. Dobrze, aby w podaniu o pracę i CV znalazła się specjalna klauzula ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych. Jej brak powoduje pominięcie w udziale w rekrutacji. Nie zapomnij o zachowaniu form grzecznościowych. Przy tworzeniu CV możesz być kreatywny, natomiast podanie powinno być tradycyjne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.